Tjänster
Verksamhetsutveckling

Verksamhetsutveckling spänner över ett stort antal verksamhetsområden och kan normalt tolkas som utveckling av en verksamhets ”inre liv” med kopplingar till flera olika externa intressenter och ”yttre affärsverksamhet”.

Planering

– Strategisk och operativ planläggning samt stöd för införande av verksamhetsplaner

Genomförande av verksamhetsförbättringar

  • Förändringsarbete med utveckling och såväl processer som kompetenser och införande av opertiva verktyg

Skapa verksamhetssystem

  • Utveckla alternativt förnya och förbättra befintligt verksamhetssystem, ofta med internationella standarder som bas (ISO 9000, ISO 14000) och gärna i form av processer.

  • Koppla lämpliga verktygsstöd och affärssystem till processerna

Uppföljning och utvärdering

  • Utvärdering med hjälp av standarder och internationella verksamhetsmodeller och fokus på planerade förbättringar, pågående verksamhet alternativt avslutade verksamheter

  • Fokus på specifika verksamhetskritiska områden, t ex leverantörsrelationer eller kundrelationer

Stöd till olika roller och funktioner

  • Stöd till medarbetare i nya roller eller medarbetare med behov av kompetensförstärkning

  • Stöd till ledningen i verksamhetens strategiska utveckling