Tjänster
Kvalitetssäkring

Effektiv kvalitetssäkring innebär att skapa en stabil verksamhet där resultaten följer planerna och får avsedd effekt Förebyggande av kvalitetsbrister är högsta prioritet oavsett verksamhet. Kvalitet är att arbeta på rätt sätt med rätt saker från början och arbeta vidare med förbättringar.

Resultat i form av ökad effektivitet, flexibilitet, kundnöjdhet och verksamhetskunskap är naturliga effekten

Nulägesanalys

  • Övergripande genomgång av kvalitetsläget och kvalitetsegenskapers betydelse för verksamhetens nuläge och framtida resultat

  • Analys av kvalitetsläget genom en gap-analys mot t ex befinligt kvalitetslednings- och miljöledningsystsem

Vidareutveckling av kvalitet

– Verksamhetens kvalitetsmål fastsälls och utvecklingsplan kvalitet införs i alla alt prioriterade verksamhetsdelar

Kvalitetsuppföljning

  • Utvärdering med hjälp av standarder och internationella verksamhetsmodeller och fokus på planer, processer, rutiner, kompetenser, intressentrelationer, mätning och förbättringsaktiviteter

  • Förbättrningsförslag för att höja kvaliten inom prioriterade områden

Stöd och rådgivning

  • Stöd till medarbetare med specifikt ansvar för kvalitet